MARIA GRETZER.

Ikväll har vi varit på en förevisning med MARIA GRETZER på STRÖMSHOLM.
Det var spännande.
Hon skulle visa hur man förbereder en 4-årig ung häst inför höstens kvalitetsbedömning.......
Det behöver vi träna på inför framtiden.
Dom visade först 2 olika 4 - 5-åringar som inte hade kommit så långt.
Oj! Vilka lustiga unghäst-språng dom tog över hinderen.

Så småningom vande dom sig vid de olika karaktärshindren.
Till sist hoppade bägge en enkel bana med 10 språng.
DUKTIGA PÅLLAR!

Sedan kom det in lite mer rutinerade ryttare på unga hästar.
Det var roligt att se.
Mycket skickliga ryttare:  JENS FREDRIKSSON, DANIEL SVENSSON och CHARLIE SIMMERLING som lotsade sina unga hästar, hur enkelt som helst över konstiga hinder. Vattenmattor, grindar, kryss och oxrar.
Det var en rolig Clinic.
Men jag hade velat få ut ännu mera av Maria Gretzers stora kunskap.
Dessutom vill jag ju alltid veta stamtavlan på hästar jag ser.
Men härstamningen rabblades upp så fort att jag inte hörde vad dom sa.


Kommentarer
Postat av: Sabina

Maria Gretzer är en som jag alltid har viljat prova träna för!! Men det lär ju aldrig hända! Men drömma får man!



Det är jätte roligt att läsa hur bra det går för er! Speciellt med unghästarna! :-)



Kram på er!

2010-09-09 @ 21:13:49
URL: http://sabina.cybersite.se
Postat av: Tette

Daniel Svensson har jag tränat för ett år, hur bra som helst, han kan det där han :)

2010-09-10 @ 10:58:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0