RIDNING.

Det är mycket häst just nu. När ska jag hinna med hundarna?
Idag red jag CARDINAL på ridskolan. Vi tränade på skänkelvikning, olika ridvägar, ryggning och galoppgfattning.
Cardinal är ganska tung i handen. Det gäller att INTE ta sin egen balans i tyglarna. ÄR DET INTE DET JAG ALLTID TRÄNAR PÅ?
Jo, visst tog jag balansen i tyglarna. Hamnade i att dra, istället för att få HONOM att bära mig!
Om ridning vore lätt, vore det inget kul!

Lektionen var nyttig. Men svår.

Sen gick jag hem och longerade VIENNA. Jag orkade inte rida ett pass till.
Vienna var duktig. Men hade svårt att bära sig i höger varv.
Då sprätte hon iväg och spände sig. Hon rusade, och bar sig inte alls.
Vi lugnade ner det hela och plötsligt gjorde hon så gott hon kan.
Hon försökte bära sig runt i trav,  med balans i kroppen.
DUKTIGA VIENNA!
Hon gör alltid så gott hon kan.
Fr.o.m. nästa måndag ska jag rida Vienna på lektionerna. Det ska bli mycket spännande.
Tänk! Om hon bara står på bakbenen och slår bakut mot ridskolehästarna.......
Jag hoppas hon sköter sig. Så jag får vara med.

Kommentarer
Postat av: Ylva

SLUTA OROA DIG! Det kommer ga bra, det enda som kan handa ar att hon e lite spand forsta gangen med alla nya hastarna men star pa bakbenen det gor hon inte! ;)



Basta mamman i varlden! PUSS <3

2010-09-20 @ 22:01:17
URL: http://ylva87.blogg.se/
Postat av: Sabina

Hej Tinka!

Jag håller med Ylva! Du behöver nog inte oroa dig! Det kommer gå så bra!! Både du och ylva är så duktiga!



Kram på er!

2010-09-21 @ 10:58:14
URL: http://sabina.cybersite.se
Postat av: Ylva :)

U P P D A T E R A !!! Detta ar en order ;)

2010-09-23 @ 21:14:53
URL: http://ylva87.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0