TÖMKÖRNING.

Nu har jag tömkört ELLIOT 2 ggr den här veckan. Han är så duktig! Om jag kunde vara lika duktig.......
Men jag fladdrar med tömmarna. Har inte planen glasklar i huvudet. Tar det lite som det kommer.
Det är inte bra.

Igår var jag ensam på utevolten = vingligt. Men vi gjorde det!
Han skötte sig fint. Men jag upplevde honom som lite skvättig!
Elliot har aldrig varit skvättig, eller nervös.

Det kan ju bero på att det blåste halv STORM igår.
Idag gick det mycket bättre. Nina var med mig och gick bredvid.
Vi tömkörde på vägen.
Men vi bytte plats, så hon tömkörde och jag gick bredvid.
Så som han är van. Att "matte" går bredvid.

Då gick det alldeles utmärkt. Jag märkte att Nina håller mer i tömmarna, än jag. Så det blir liksom lite stadigare.
Jag släpper efter för mycket.
Så får jag hala in tömmarna för att få tag på honom igen.

Jag ska försöka hålla stramare och driva fram mer.
Nu får han vila till nästa vecka.


En bild från i vintras. TÄNK, vad mycket snö det var........


LORD LOXLEY LT = "ELLIOT"  E: Elmshorn  U: Robins Dixie.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0