BEUNDRARE......

Ikväll när jag skulle ta hem hästarna. Stannade en bil........
Ut hoppade en häst-tjej och sa "Jag måste fråga. Den där mörka hästen, vad ÄR det för stam på den?"

Jag berättade att hon heter:  VIZZLA VALENCIA LT  E: Carland  U: Vienna.
Hon ska visas på 3-års test den 14/5 på Strömsholm.

"Hon är så jäkla fin", sa hon.  "Jag är tvungen att stanna bilen, när jag kör förbi. Bara för att beundra henne".
Det gjorde mig så glad att höra.

Hon berättade att hon själv hade en häst, längre upp på Bondvägen, som var efter CALIDO 1.
Jamen då väntar ju Vizzlas mamma, Vienna en släkting till din häst!
För Calido 1 är pappa till Camaro M, som Vienna är dräktig med.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------

Annars var dagen jobbig.
För ett bete, som jag planerade att ha i sommar, blev byggarbetsplats idag!
Tur att jag inte hade hunnit rensa hagen och sätta upp staketet. Det är ett jäkla jobb.

För idag kom dom dit med motorsågar och fällde alla träden. Stora rullar med markduk lades ut. Där ska själva arbetsplatsen bli. Byggbodar, staket och annat kul.
Jag hann gå dit och rädda mina stolpar,  och en del trådhållare som satt fastskruvade i träden.
Det är bara att inse. Gudö kommer att bli tättbebyggt under de närmaste åren.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0