DENNA DAG.

Ja, Elliot kom hit med skor på alla 4 tassarna. Men som han sprang i hagen i går, så måste en ha flygit av.
= Tappsko IGEN! Hovslagaren var ju här igår. GRRRR!

Elliot fick stå i spilta i natt. Jag vaknade 05.30 av DUNDER och BRAK i stallet.
Vad hade hänt?

Man befarar alltid det värsta. Men han stod så snällt, som ett S i gången. Med grimskaftet mellan frambenen.
Det är inte nyttigt......
Men han var lika glad för det.

Då bestämde jag att han får gå i en hage ihop med mamma Dixie. Dom andra får gå i en annan hage.
Jag vill inte riskera några bitskador på VIZZLA nu när hon ska visas.

Idag har jag varit på Jursta igen och löshoppat. Sista gången. Lätt och lågt fick hon hoppa. För att känna sig duktig. Hon var VÄLDIGT lugn idag. Malin tränade att springa med henne och visa upp henne.
Man ska ju springa på utsidan av hästen (= längsta varvet) numera. Jag har inte flås nog för att hänga med den långbenta damen. Men Malin kämpade på. Det gick bra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0