HÄSTARNA.

Jag har varit borta hela helgen. Benny har haft hästarna i lilla vinterhagen här hemma.
Dom gnäggade när jag kom hem. Dom sprang upp och ner, upp och ner, för backen i hagen.

Vizzla blänker verkligen nu, efter badet. Vienna är ganska skitig, och Dixie är JÄTTESMUTSIG!
Hon är så matt i pälsen och lite hårlös runt mulen.
Hon behöver nog ett vårbad, hon också. Men jag tycker insekterna blir så irriterande om man badar hästarna.
Det beror på vädret, hur jag gör.

Annars mår dom bra. Men dom äter INTE upp höet under natten.

Visst, dom längtar ut till gräset som spirar därute.

Men dom behöver väl inte skita ner höet för den skull?  Det blir dyrt i längden.
Dom visar verkligen vad dom tycker........
Skrapar runt maten i hela boxen och pissar på det. Hm?

Imorgon ska jag försöka göra en gräshage åt dem.

Kommentarer
Postat av: Sabina

Hihi Detv Låter precis som mina hästar!! Visar verkligen att dem inte vill ha äckligt gammalt tort hö när det kanske finns lite grönt gräs där ute!

Jag ska börja spola av mina hästar lite idag. Men jag lär inte hinna med alla 7 idag. Några får nog vänta till imorgon! :-)

2011-04-25 @ 12:28:03
URL: http://sabina.cybersite.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0