RIDNING.

Bilen har känts riktigt otäck att köra med transport på sistone.
Svajig och skumpig. Jag kör långsammare och försiktigare för varje tur vi gör.
Hm. I helgen fick jag ett förslag på att mina stötdämpare kan vara slut.
?????? Bilen är ju nybesiktigad!

Men det är nog precis det, som är felet.
Idag har jag köpt reservdelar. Nu ska det bytas.

Men nu till dagens ridning.

VIZZLA kändes pigg och framåt i longeringen. Hon bar sig bra i ridningen.
Men det var som om hon hade bromsolja i blodådrorna.
Hon orkade inte galoppera.

Malin fick mana fram henne rejält för att hon skulle fatta galopp.
Vizzla bröt genast av igen.
NEJ, hon var visst rejält trött efter helgens äventyr.

Så lastade vi, och körde det svajiga ekipaget hem igen.

Hemma saknade jag hennes fina träns......
Jäkla klant-Tinka!
Hade jag lagt det på biltaket, när jag lastade hästen, och glömde det sen?  Eller?
Jag trodde det hade flygit bort någonstans utmed Nynäsvägen.
Jag var SÅ ARG på mig själv.

Men, jag ringde till Jursta för att höra om dom hade hittat det?
JAAAAA!  Jag hade lagt det på draget till en annan transport.
Det var upphittat!

HURRA!
Det är ett mycket fint träns. Specialbeställt till VIENNAS stora huvud.
Det vill jag verkligen inte slarva bort.
------------------------------------------------------------------------------------

På eftermidagen släppte jag hästarna i stora hagen. Äntligen, efter hela vintern i den lilla vinterhagen.
Oj, vad dom njöt. Dom rullade och sprang, rullade och sprang.
Det är härligt att se när hästarna sträcker ut i frihet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0