VIZZLA PÅ KURS.

TACK JASNA BOHLIN! Hon har tagit alla fina bilder på hästen.

VIZZLA och jag har ju varit på kurs hela helgen.


Visst är hon fin, vår Prinsessa?


Vi skulle träna kontakt och förtroende.
Jag har lätt för att fostra = skrämma. Men svårt för att vara en lugn och trygg ledare.
När jag ska vara "snäll". Blir jag försiktig och frågande = Inte bra.
GUD,  VILKEN NYTTIG HELG DET HAR VARIT!

Men det tar hårt på hästarna. Man tror att det inte tar någonting. Vi lullar ju bara omkring, liksom.
I skritt. Men titta på bilderna:


Ganska rund o go. Första dagen.


Titta, vad hon har tappat i vikt! Väldigt uppdragen och smal efter lite träning.
Hm, nu måste jag hem och göda upp henne igen.


Lös häst - följer matte.






Full av förtroende, snusar hon på mig. Det känns underbart.

Idag fick jag en svårare uppgift. Led din häst i ridhuset. Medan Kicki gick omkring
med två pigga valacker. Riktiga Gentlemen som började uppvakta Vizzla.

NATURLIGTVIS börjar mitt sto att brunsta och muttra och vilja backa mot sina kavaljerer.
Det var en svår, men nyttig uppgift.
Styr upp henne. FOSTRA INTE!
Var lugn, självsäker och nonchalant dominant. Men inte skrämmande!
Snacka om finlir. Jag lyckades till 75 %. Tycker jag.
Ibland fick hon spelet, och dansade runt mig i vilda skutt.
Jag tycker det är lite läskigt....... Men jag fixade det!
---------------------------------------------------------------------

Här är en bild på Kickis Apaloosa:  MELS  TUCH OF ICE.


En tuff kille.


Kommentarer
Postat av: Jasna

Härliga Vizzla och härliga Tinka...

Så otroligt kul att få träffas igen, det blir alldeles för sällan..

Du och Vizzla kommer att bli så bra...

Kram

2011-04-04 @ 10:21:43
URL: http://www.torpvallarens.se
Postat av: Sabina

Vad duktiga ni är! Hoppas det går lika bra i fortsättningen! :-)

Kramar

2011-04-04 @ 13:05:53
URL: http://sabina.cybersite.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0