IDAG.

Hästarna här hemma fick en ny hage imorse. Mammorna behöver allt bete dom kan få. Jag tycker DIXIE glänser och mår bra. Medan VIENNA ger ALLT till sitt föl. Hon har ingen lyster i pälsen, och jag är rädd att hon ska falla ur.

Fast dom kommer in och får kraftfoder varje natt. Jag har ökat på maten till Vienna. Dessutom får hon 1 dl olja.
Man tittar ju extra noga nu när visningen närmar sig.
Även om mammrna inte blir bedömda. Så vill man ju att dom ska se fina ut.

Sen tittade jag till VIZZLA: Såret har inte blivit värre, men inte börjat läka heller. Dessutom hade hon en ytlig reva över ena höftkammen.

Ja, dom tar stryk, när dom är ute i frihet. Jag skulle vilja stalla in Vizzla, och fodra på henne som Vienna.
Men hon får gå på bete 1 månad till. Har jag tänkt.
När insektstrycket lugnar sig, så brukar dom lägga på sig lite igen. Det är värst när dom vandrar så mycket pga bromsarna. Dom var inte lika många idag. Jag måste sköta om såret om några dagar igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0