TAPPRA HÄSTAR.

Ja, jag tycker att mina hästar är tappra. Den här veckan har det varit extra jobbigt att vara hästägare här på Gudö. Mitt i en vägkorsning och på en byggarbetsplats. Med mycket tung trafik hela dagarna.

Så fort jag tog bort staketet från en hage. Så lade dom ner rör i alla diken och drog upp markeringar för en ny väg. I HAGEN DÄR VIZZLA FÖDDES!
Jag vet. Jag har levt på lånad mark med mina hästar. Nu är friden över.

Sen började dom köra med en grävskopa på larvfötter, uppe på en hög med stenblock. VET NI HUR HÖGT DET LÅTER?

Då kunde det vara lite svårt att få Indira att gå fint utmed vägen.......
Sen började "Motorsågsmassakern". Alla träd utmed ena sidan på hagen, sågades plötsligt ner.
Jag fick dra om staketet 22 m in i hagen. Så att träden inte skulle falla över tråden.

Phu, så kunde dom gå några dagar i den hagen. Till ljudet av larvfötterna och grävskopan som tippar stenblock på lastbilsflak! + Motorsågen och fallande träd, alldeles bredvid hagen.
Det tycker jag är tappra hästar.

När fölen blir rädda, gnäggar dom o tittar på sina mammor, som lugnt går o betar. Då blir dom också lugna.
Även om det är jobbigt att ha hästarna här. Så har dom fått MYCKET miljöträning.


Kommentarer
Postat av: Sabina Larsson

Gud vad jobbigt när det blir så där. Jag är ju som tur är lite förskonad från just sånna saker. För det mesta är det bara vi som väsnas här hemma.

Men man ska ju alltid försöka att se det positiva i allt. Och nu får du ju dina hästar miljötränade. Precis som du skrev. Och det är ju bra. För det finns ju inget värre än hästar som far i luften för minsta lilla grej!



(Här hemma övar vi med motorcrosscyklar, snöskotrar, bilar, och lastmaskiner runt hästarna. Det funkar det också! ;-)



Hoppas det blir bättre snart för er.



Kram!

2011-08-25 @ 11:35:51
URL: http://sabina.cybersite.se
Postat av: Cornelia

Gud vilket fint liten föl jag fick klappa :D

2011-08-26 @ 20:56:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0