INRIDNING.

Igår var vi på Jursta igen, VIZZLA och jag.
Lättlastad, pigg och glad kom hon dit. En helt annan häst,  än jag hämtade sist.
Då var hon trött efter 2 veckors "hårdplugg".
Nu var hon bara "taggad".

Med långa kliv klev hon in i ridhuset. Stannade till vid spegel och beundrade sig själv.
"Åh, vilken snygg häst som är här". Verkade hon tycka.

Malin longerade henne med inspänningstyglar. Hon jobbade på.

Jag som tittar på och försöker att fota.
Tycker att hon har vuxit och fått ÄNNU längre ben än sist!

Sen satt hon upp och red i alla gångarterna. Det kom in en annan häst i ridhuset. VIZZLA blåste upp sig och försökte bocka.
Men Malin fick stopp på dumheterna på en gång.
Hon skötte sig faktiskt jättebra. Men hon är spänd.

Jag undrar hur det blir i Strömsholms ridhus? Med läktaren full av folk.
jag måste nog åka till ett stökigt ridhus någonstans. Så hon får vänja sig innan.
Den 14 / 5 skall jag anmäla henne till 3-års........

Kommentarer
Postat av: Tette

Du får bet medlemsavgiften till taure och komma på nästa öppna träning :D

Kram

2011-03-22 @ 12:18:33
URL: http://lillatjabos.blogg.se/
Postat av: Ingrid "Tinka" Carlsson

Hej Tette!

Det är just såna sammankomster jag måste avstå ifrån. P.g.a. smittorisken. När man har dräktiga ston i stallet. Det är illa nog att jag ska till 3-års testen i maj. Med en massa hästar på samma plats.

2011-03-22 @ 16:04:41
URL: http://www.lintrollets.se
Postat av: Sabina

Hej Tinka, inte för att vara över opptimistisk nu, men jag tror att du kan åka på träningar/övningar ändå. Tänk bara på alla uppfödare som åker med sina ston och föl på fölvisningar. Och sen visningar för 1-åringar, 2-åringar med mera. Och alla seminstationer som tar emot kanske flera hundra olika ston och föl vart år, fast dem säkert har egna dräktiga ston som kanske även har ett föl vid sidan.



Det jag menar är att du nog inte behöver vara så orolig. Fast jag förstår verkligen din oro. Är lika dan själv. Fast jag försöker att intala mig själv att det kommer att gå bra!!! :-)



Kramar // Sabina

2011-03-22 @ 21:29:17
URL: http://sabina.cybersite.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0