INRIDNINGEN.......

Idag åkte jag till Jursta igen med VIZZLA. Först skrittade vi runt i ridhuset. Jag ledde hästen.
Det var två islänningar där som jobbade lite cavaletti.
Jag tog chansen och skuttade över ett litet kryss.

Vi tränade på uppställning och häst vid hand.
Framför allt är det nyttigt för Vizzla att vara där tillsammans med andra hästar.
Hon skötte sig jättebra. Sen kom Malin och tog över.

Hon longerade medan islänningarna jobbade med sitt.
Hon ville inte sitta upp innan dom hade lämnat ridhuset. För att inte skapa några konflikter med VIZZLA.

Så blev vi ensamma, och Malin red.





Det går verkligen framåt. Allt bättre för varje gång.
Just som det gick SUPER!  Hon hade galopperat i varje varv och var ganska matt.
Malin skulle precis avsluta.

Då skuttade hon till,  i en riktig brall.......
Så måste hon jobba mera. Man kan inte sluta då.
Det blev mera galopp......

Hon var bra trött efter dagens pass.
Men hon är härligt positiv VIZZLA.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------

Sen kom en tjej hit på eftermiddagen som heter Lisa.
Vi hade gemensamma bekanta från Gotland.
Hon ska kanske bli medryttare här.
Det vore kul.

Kommentarer
Postat av: Ylva Carlsson

Jag ÄLSKAR den här hästen!!!!

Du får sälja alla andra, men inte henne. Vi ska hoppa 150 en dag, jag lovar dig! Eller 140 minst ;)



Jag längtar till Fredag, då jag kan ringa utan att det kostar skjortan! PUSS

2011-03-30 @ 22:09:53
URL: http://ylva87.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0