ÖVNINGSKÖRNING.

I morgon ska jag vara på Täby Galopps parkering och övningsköra i körgård med tungt släp.
Jag vill bara HA den där förbaskade lappen!

Jag vill inte träna, plugga och bli nervös inför "gubbarnas" granskande ögon.

Snälla, låt det här vara över.
Det är så jäkla jobbigt!

Dels för att jag har svårt att få ledigt från mitt jobb. Dels för att jag alltid är stressad att hinna hem i tid igen.
Det är så, när man har ansvar för en hel hög med djur.

Man KAN INTE ta ledigt liksom.

RAPPORT FRÅN JURSTA:

Malin red på VIZZLA när det kom in en travare och ett russ i ridhuset. Ägarna smackade och tjoade på sina hästar......
Vizzla fick låååång hals. Hon blev som en giraff och snorklade genom näsborrarna.
Blåste varningsluft.

Flickan som höll i Vizzla, var 1,50 m över havet. Hon frågade Malin: Vad ska jag göra?
"Vad du än gör, så FÅR du inte tappa grimskaftet!"
Hon kände sig mycket liten, kan jag säga.

Men det gick bra, och Vizzla lugnade ner sig. Det blev, trots störningen, ett lyckat ridpass.
Malin sa: att hon tycker om att rida Vizzla. Det är kul.
Hon ska vara kvar på Jursta en vecka till ungefär.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0