RAPPORT!

Övningskörningen gick riktigt bra. Skönt!
Men säkerhetskontrollen. BLÄ! Det är så mycket att hålla i huvudet.......
Den 24/3 är det uppkörning.

Hästrapport:

DIXIE: Magen växer. Hårremmen är full av vinterknottror. Små mjällkrustor som kan borstas bort med piggborste. Huden mår ju inte så bra under vintertäcket.
Härom kvällen hade hon lite kolik-känning igen. Men det gick bra.
Kanske var det fölungen som vände sig i magen, som kändes konstigt?

VIENNA: Magen växer. Hon håller på att tappa vinterpälsen. Älskar när jag borstar henne på kvällarna. Då blir överläppen alldeles lång. Hon ser så rolig ut. Som en tapir, hi, hi.
Häromkvällen anade jag en liten spark innifrån magen.
Hon var jättesur och sparkade mot magen. Det var samma kväll som Dixie hade kolik.
Fölungarna kanske hade party i magarna?????

VIZZLA: Inget nytt. Jag hämtar hem henne i början på nästa vecka.

ELLIOT: Ylva ringde och berättade att hans vintervila var över. Hon har flyttat honom och "Lillan"  till ett stall
10 min. skrittavstånd till Flyinge. Igår skulle hon rida honom på "Täckta banan". Det är en liten galoppbana under tak. Där är det mjukt och fint att rida.  Först longering. Han durkade runt som den värsta rodeohäst. Underbart med sand under hovarna. Sen satt hon upp och han ville bara galoppera. Han stoppade huvudet mellan frambenen och skuttade med hela kroppen. Han är så härligt glad och positiv till ALLT!
Ridningen gick riktigt bra. Fastän han var så pigg. Nästa vecka ska han få sina första skor.


Kommentarer
Postat av: Sabina

Provar idag igen! Igår kunde jag inte lämna någon kommenter!

Jag tror fu kommer klara uppkörningen galant!



När ska dina ston föla?? Jag är väldigt nyfiken på dina två små föl!!

Kul att det går så bra med Elliot!!! Hoppas ni hittar en jättebra köpare åt honom!!



Kram

2011-03-03 @ 12:21:31
URL: http://sabina.cybersite.se
Postat av: Ingrid "Tinka" Carlsson

Tack Sabina!

Jag försökte räkna ut beräknad fölning. Det är ju inte så lätt med hästar. Men om dom går lika många dygn som förra gången. Så fölar BÄGGE omkring den 10/6....... Bara allt går bra, så får dom komma när dom vill.

2011-03-03 @ 15:06:22
URL: http://www.lintrollets.se
Postat av: Sabina

Dethåller jag med om. Att allt går bra är huvudsaken. Jag håller tummarna och väntar med spänning!!!

Kram

2011-03-03 @ 21:51:05
URL: http://sabina.cybersite.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0