HUR GICK DET?

Jo, blandade karameller, kan man säga.
Den 5/11 startade EMMA EK-PERSSON bägge sina hästar, födda 2007, i 1 m.
JOY´S ROSEGARDEN, som är Emmas egen uppfödning (E: Corlensky G).
Hon hoppade felfritt och fick en Clear Round-rosett.

GRATTIS EMMA!

Den andra rev en bom, och fick 4 fel.
Likadant gick det för den 4-åring som YLVA red: SANTONIO IV.
I 90 cm rev han två bommar. Men han var ändå väldigt duktig på hoppbanan.
Han gör sina första starter i livet, tillsammans med Ylva. Uppfödaren var nöjd med resultatet.

Idag den 6/11 startade PALM SPRING "Lillan" i 1,15 m. Då stod hon på bakbenen och ville inte mer, efter några språng = utesluten. Men dom hopp hon gjorde, var väldigt fina. Bra teknik och fin ryggverksamhet.

Sen, start i 1,20. Då hoppade hon hela banan men rev 3 bommar = 12 fel.
Det var inte riktigt deras dag idag.

Kommentarer
Postat av: Ylva

Rättning, jag rev bara två bommar?! Tror jag.... Puss

2011-11-06 @ 23:21:21
URL: http://ylva87.blogg.se/
Postat av: Sabina Larsson

Alla kan ha dåliga dagar, även hästar. Men med tanke på att Ylva och Lillan inte gjort så många starter på dem höjderna ännu så tycker inte jag att resultaten var dåliga! Det är bara att kämpa på!



Hejja hejja! :-)



Jag hoppas även att Eric Lamaze kan hitta styrka att fortsätta trots det fruktansvärda som hände med hans fina Hickstead igår! Det var så hemskt!



KRAMAR /Sabina

2011-11-07 @ 15:45:08
URL: http://sabina.cybersite.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0