PALM SPRING OCH VIZZLA.

PALM SPRING, eller "LILLAN" som hon kallas. Är en ganska het hopphäst. Men YLVA är ju van, sen  tiden med ALLADIN.
Hennes sista ponny. Det var en riktigt het ponny.

Här kommer en skakig film från en av Lillans rundor på hoppbanan:


http://youtu.be/cAwYeAE4KlM



Just nu är YLVA i stallet och jobbar med hästarna. Idag ska hon longera VIZZLA med Pessoa-longen.
Här görs hon i ordning inför dagens jobb:


TACK FÖR BILDEN YLVA!
Du vet att jag är jättenyfiken på hur arbetet med hästarna går.
Hur dom mår och hur dom utvecklas..........
Här tycker jag att VIZZLA ser riktigt fin ut. Vacker skimmelfärg. Inte så solblek och brun som hon var i somras.
LYCKA TILL MED LONGERINGEN!

Sen kom en bild till:


Efter avslutat arbete.
YLVA var alldeles lycklig, över vår fina 3-åring.

Hon gör allt så glatt och positivt. Hon hade aldrig longerats med Pessoa-longen förr. Det är ju ett rep som ligger
mot bakbenen,  som hjälper till att samla hästen.
Hon hade samlat ihop sig i en riktigt fin galopp. Bytte själv, när hon hade valt fel galopp.
Hon är så balanserad och har så lätt för sig. Underbara VIZZLA!

Men hon är ju inte stark ännu, så man får börja lite lugnt.
Hoppas hennes utveckling fortsätter så här.



Kommentarer
Postat av: Susan

Vad stor hon har blivigt och vart tog alla vackra svart färg vägen ?

Skriver inte så ofta men jag älskar att läsa om hur det går med dina hästar, saknar dom här på ängarna.

Kram Susan

2011-11-01 @ 20:59:38
Postat av: Ingrid "Tinka" Carlsson

Tack Susan!

Ja, det känns så tomt och overkligt att dom inte är här längre. Men jag överlever en slit-vinter utan hästar. Men sen måste jag få leva med dom igen.

Lusten att träna hund, kommer ändå inte tillbaka......

Jag vill träna hästar!

2011-11-01 @ 21:25:19
URL: http://www.lintrollets.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0