VIZZLA HAR HOPPAT!

Idag ringde Ylva och berättade att VIZZLA hade skuttat, över två små kryss, med ryttare på ryggen!
Det är nästan dom första skutt hon gör, med den ovana, extra belastningen.
Det är mycket som unga hästar ska vänja sig vid.

Ylva har försökt någon gång tidigare. Men då gick det inte så bra.
Nu har hon blivit starkare i kroppen och skuttade fint över hindren, flera gånger.
Ylva försökte också i galopp. Men det blev inge bra. Så hon fortsatte med travhopp, än så länge.
Huvudsaken är att hon bjuder på hindren och tycker det är kul.

Det är grunden som är viktig. För att hästarna ska sväva så fint över hindren i framtiden.

Här kommer en filmsnutt på hennes pappa CARLAND, när han visades på en hingstvisning. Som unghäst:

http://youtu.be/-NVwrJzoBbE

Den fina gråskimmeln är CARLAND! Han kan hoppa han!
Jag hoppas han har gett sin dotter samma fina hoppanlag. Vi får se i framtiden.


Här är VIZZLA, bara 2 år gammal.
-------------------------------------------------------------------------------------

Idag ska Ylva hälsa på hos fölen och mammorna igen.
Jag längtar efter att få höra hur dom har det. Om dom har vuxit. Om dom är busiga.
Jag vill veta ALLT om "mina ungar".



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0