BÖRJA RIDA?

Jag längtar efter hästar så jag kan bli tokig.

Jag har 5 gratislektioner tillgodo på ridskolan här uppe.......
Jag funderar allvarligt på att utnyttja dom.

Men när man har haft (och har) egen häst, så är det inte lika kul att rida andras.
Jag är inte den som älskar att rida på såna där ställen där man får hyra häst.
Långritt med andra. Är inget som glädjer mig.

Jag älskar att rida, för att utvecklas som ryttare och att utveckla hästen.
Det är liksom hela grejen för mig.
 
När jag red lektioner på Vendelsö Ridskola sist. Så fick jag rida på VIENNA.
Det var fantastiskt roligt.

Innan dess red jag på ridskolehästarna. Då visste man inte om det var hästen, eller jag, som gjorde fel.
När allt kändes stelt och svårt.
En del kunde inte rygga rakt. En del vågade inte lita på ryttarens hand. (Låg detta hos hästen? Eller i min hand?)

Det var just det. Att man inte kunde veta. Medan jag kände VIENNA, och hon alltid gjorde sitt bästa.
Det var 100 % roligare att rida henne.

Jag vill tillbaka till hästarna!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0