RAPPORT FRÅN SKÅNE.

Idag ringde jag YLVA för att få veta hur det gick med "fölen".
Dom är ju inga föl längre.

Dom är fula, raggiga 1 åringar. Visserligen bara 8 månader. Men räknas ändå som ett-åringar.

Idag var Veterinären där och vaccinerade dom. Dom skötte sig utmärkt.
YLVA tog in dom i stallet och pysslade lite med dom.
Både INDIRA och LAVA är jättesnälla, keliga och glada i all uppmärksamhet.

Ylva lyfte fötterna, kollade igenom dom och såg om hovarna behövde verkas.
Ben och hovar var bra.

INDIRA hade lite regnskållor i pälsen och LAVA hade lite mugg. Det blir ju så, när dom går ute dygnet runt.
Åh, vad jag önskar att jag kunde stalla in dom, och pyssla lite med dom.........

Men det är ju som det är, just nu.


En bild från December, när jag var där sist. Jag längtar till Skåne!

Ylva mätte mankhöjden på dom idag:

INDIRA 136,5 cm och LAVA 143,5 cm.

Stora flickor!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0