16/7 2012

Jag longerade VIENNA idag. Hon gick riktigt fint.

Sen tränade Ylva lite med LATINO IV. Han är mycket tryggare nu. Han var ju så osäker i början, att man knappt kunde få på honom grimman i boxen. Han har en jättehage. Men han kommer fram och är riktigt kelig.
 
 
Den här bilden tog jag precis i början. När jag kände att jag hotade honom om jag gick fram för snabbt. Då ville han inte alls ha kontakt i hagen. Han har ätit upp sig nu så han är bättre i hullet.


YLVA tränade honom i grimma, kom och backa. Det gick bra. Vi försökte träna att han ska ta ner huvudet när man tar på o av grimman. Men det ville han inte. Han är fortfarande lite rädd om öronen.
Men man får ta överallt på honom nu. Det är ett stort framsteg. Vi är glada över att han ens vill samarbeta med oss.

I början visste han inte vad man ska ha människor till. Det är fantastiskt att se förändringen hos hästen. "Dom kan vara bra att ha dom där 2-beningarna".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0