ATT GÖRA.........

Jo, både YLVA och jag har att göra. Dessa hästar kan hålla en sysselsatt. Ändå är det lätt på sommaren, när dom går på bete.
 
Idag tränade vi LATINO, att ha bett i munnen. Han skulle ge efter för höger o vänster tygeltag. Han skulle ge efter nedåt,  när Ylva tog i bägge tyglarna. Han skulle gå framåt och sedan stanna för förhållande tygel. Allt det fungerade utmärkt.
 
Men just när vi skulle börja träna, hade hunden BANJO (som jag har fött upp) stuckit efter oss.
 
Han kom in i hästhagen,  och då började cirkusen. Så det Ylva tränade mest på, var förtroende för människan. Fastän en "galen hund" rusade runt, runt och jagade två andra hästar.
VILKEN CIRKUS!
 
Han var verkligen på sitt allra värsta humör. For runt med kampskall. Hästarna jagade honom i full fart och ville trampa ner honom och sparka honom.
Han trodde det här var en rolig lek.
 
Jag kände att det här går alldeles åt skogen. Jag lyckades inte genskjuta honom,  eller få tag på  honom.
Så till sist ringde jag efter EMMA, hans matte!
"Banjo är här, och han blir ihjälsparkad!" 
 
Husse kom, och då hade han ÄNTLIGEN tröttnat på leken. Han kom fint på inkallning. OCH VAD GÖR MAN DÅ?
Jag kände mig i alla fall misslyckad som inte hade kunnat bryta den vilda leken.
 
Men LATINO fick ett bra arbetspass.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 
Sen åkte YLVA och VIENNA till en hoppträning, som var mycket bra.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 
I morgon ska YLVA rida 4 eller 5 hästar och jag ska träffa åringarna igen.
 
Fullt upp, med andra ord.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0