DAGENS RIDPASS.

 
Det här tycker jag var ett roligt blogginlägg jag hittade på nätet:
 
 
EM PERFEKT RIDLEKTION :
 1. Parkera hästen i hörnet.
2. Spänn upp sadelgjorden.
3. Släpp ner tyglarna på marken och låt hästen ställa sig på dem.

Voilà - tre steg för ett lyckat ridpass! Nu är hästen ställd i hörnet, lösgjord och på tygeln!
 
 
 
 
--------------------------------------------------------------------------------------------------
 
Riktigt så enkelt var det inte för mig. Igår valde jag att inte göra något med ettåringarna. För det var varmt och hemskt mycket bromsar.
 
Men VIENNA red jag, och RICCY hann jag tömköra.  VIZZLA är lite oren och ska till Veterinären för en koll i morgon.
 
Men idag har jag har ridit VIENNA på ridbanan igen. Jag hade fina fält att galoppera på. Men valde att bara skritta där. Det var hemskt mycket bromsar,  så hon ville springa ifrån dom, fort, fort. När jag provade en galopp.
Så jag avbröt, eftersom hon blev hemskt stark i munnen då. Kalla mig FEG om ni vill. Men jag är lite försiktig, jag vet!
 
Galopp på ridbanan gick bra.Vi jobbade mycket cirklar och att bära sig i hörnorna ordentligt. VIENNA gör alltid sitt bästa. Men hon måste gymnastisera kroppen mer

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0