I DAG.

Började med en uteritt ihop med Ylva på RICCARDO. Jag red VIENNA. Bägge skötte sig jättebra.

Sen tränade vi LATINO. först longering. Sedan satt Ylva upp och red i skritt runt mig (som höll i longrlinan).
Det gick riktigt bra. Men han blir rädd om vi försöker med trav.
Vi får klura lite på hur vi kommer vidare i hans utbildning.........

Sen kom ett hemskt åskvder med hagel, stora som nötter!
Då, hade vi just hunnit in i stallet. PHU!

Det hade inte varit kul att sitta på ryggen på en oinriden 3 - åring, just då.

Sen åkte vi till 1-åringarna. Dom skulle lära sig lyfta på fötterna och longeras lite grann.

Men när jag ledde dom från hagen till stallet. Ylva gick bakom och drev lite grann. Så blev INDIRA plötsligt JÄTTERÄDD!
Hon sprang rakt fram..........

Där stod lilla jag.
Så låg jag plötsligt på marken med två ettåringar över mig.
Det gick ganska bra. Men jag blev ordentligt mörbultad.

Allt annat gick utmärkt med unghästarna.
Därefter kom hovslagaren till stallet.
Ikväll känner jag mig lite sliten. MEN HÄSTAR ÄR KUL!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0