UNGHÄSTARNA

Den 19/7 var jag i Skurup och hälsade  på unghästarna.
Jag skulle hämta en 1-åring i taget ur hagen. Sen skulle den följa mig till stallet och där skulle vi träna lite.
Jag började med INDIRA.
 
Min fina häst, INDIRA GANDHI LT   E: Bravour  U: Robins Dixie.
Lite misstänksam är hon allt.......
 
 
 
 
Lena gick bakom med ett körspö. Som lite drivning. Det gick jättebra. Hon kom in i stallet och där tränade jag borstning, uppbindning och att lägga en skramlande tömkörningsgjord på henne.
Den kunde jag skramla med över hela kroppen. Samt dra åt sadelgjorden litegrann. Allt gick bra, utom att kratsa hovarna. Jag fick vara nöjd med det.
 
Så gick jag tillbaka med INDIRA till hagen och hämtade LAVA.
 
VIVA LA DIVA LT  "LAVA"   E:  Camaro M    U:  VIENNA.
 
Då var jag ensam. Så hon följde med snällt,  så länge det faanns hästar bredvid i hagarna. SEN blev det tvärstopp! Hon ville inte följa med alls.
 
Hon ryckte bakåt och ringen till (den nyköpta) grmman rätade ut sig, och hon kom loss!
JÄKLA SKIT!
 
Hon travade lugnt tillbaka till grinden. Men jag skyndade mig, utan att stressa upp den lösa 1-åringen på
vägen. Så fick jag tag i henne igen. Så började vi om med promenaden mot stallet.
Som tur var kom Lena med körspöet och hjälpte mig driva på lite bakifrån.
 
PHU!  Hästen infångad och instängd i en box i stallet. Skönt. Då fick hon träna ensamhet i box.
Jag fick en välbehövlig kopp kaffe.
 
Sen tränade jag samma sak med LAVA. Det gick utmärkt. Så fick det räcka för idag.
 
Lugnt och fint gick hon till hagen. Så var flocken samlad igen, och DIXIE nöjd.
 
 
Så tog hon "sina föl" och travade stolt iväg. En av Islänningarna hängde med.
 
DIXIE, LAVA, med det gråa benet och INDIRA bakom. "Hej då, för den här gången."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0