UTERITT.

Idag red jag ut en timme på VIENNA. Hon skötte sig bra, men blir spänd flera gånger på varje uteritt.
Liksom rädd för allt, stenar, jordfläckar, murar, får. Allt är "lejon" som kan äta upp henne. Hon är MYCKET bättre om hon får sällskap på turerna.
Men det är inte alltid någon annan har tid, samtidigt med mig.

Dessutom tror jag att hon lugnar ner sig, när hon blir tryggare med mig på ryggen. Men om hon inte blir det????????

Ja, hon är precis vad jag klarar av.
Tur att hon är en så snäll häst.  Fortsättning följer.

Kommentarer
Postat av: Anonym

När jag läste din beskrivning på hur Vienna beteede sig på framridningen på tävlingen tyckte jag det påminde väldigt mkt om Tiger när hon och jag var ute å tävla.
Men 4fel i 120 är ju jätte bra med tanke på hur få starter dem har gjort på den höjden.
Det är ju bara att nöta på med träningen så kommer det att gå så himla bra för er sen.

Det gäller även dig och Vienna, Tinka. Det är bara att fortsätta träna med uteritter så tror jag att det kommer att släppa där också.
Bara du tror på dig själv, för är så himla duktig så det kommer du att lösa.

Själv ska jag nöta ett tag till med promenader och tömkörning med sack innan jag vågar sitta upp och rida ut på honom. :-)

Kram

2012-07-29 @ 16:39:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0