VIZZLA - LONGERING.

När jag kom till Skåne den 1/3, så skulle jag få träffa VIZZLA igen. Jag vet att hon var smal efter sommarbetet.
Men när jag träffade henne i december hade hon ätit upp sig litegrann.
Sen kom ju operationen den 19/12 2011.

Efter det föll hon ur ordentligt. Därför flyttades hon till EMMA för att äta upp sig.
Nu såg hon riktigt fin ut!

Hon måste få obegränsat med mat, den storvuxna unghästen. Men nu går det åt rätt håll.
Hon är friskförklarad, vaccinerad och fått tänderna kollade.
Så nu var det dax att starta upp igen.

YLVA tänkte först sitta upp och rida. Som hon gjorde innan hon fick vintervila.
Men vid närmare eftertanke, kanske man skulle longera först?

Det var nog tur att hon tog det beslutet. Vilken gummiboll!
Oj vad hon bockade, hoppade, skuttade och galopperade av glädje över att få komma igång igen.

Här kommer lite bilder:









Ja, den hästen kan vända ut och in på sig själv.







Det var ett klokt beslut att longera av henne först.











Mitt emellan alla bocksprången så galopperade hon riktigt fint.

Så småningom lugnade hon ner sig. När hon blivit av med överskotts-enegin.
Så travade hon ner sig riktigt fint.







Så ska det se ut....... Framåt , nedåt sträck........



"Var jag duktig nu?"


Javisst, fina hästen.


Två polare.


Kommentarer
Postat av: Sabina Larsson

WOW WOW WOW!!!!

Det var nog ett väldigt vist beslut av Ylva att longera den där studbollen först! :-)

Men hon ser väldigt fin ut! (Fast det gör era hästar ALLTID! :-)



Kram på er

2012-03-11 @ 20:17:44
URL: http://sabina.häststudio.se
Postat av: Ingrid "Tinka" Carlsson

Hej Sabina! Har du inte sett bilderna på "smutsgrisarna" lite längre ner i Bloggen?

Dom är INTE fina just nu.

2012-03-11 @ 22:48:15
URL: http://www.stalllt.n.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0