VAD HAR HÄNT IDAG DÅ?

Ja, inget speciellt.......
Men när jag kom till lösdriften, så hade en stolpe till hönätet brytits av!
Hur lyckades dom med det?
 
Alla 7 hästarna i Emmas hagar tuggar fint ur sina hönät.
Men DIXIE och 1-åringarna. Dom bryter genast av en stolpe.
 
LAVA,  INDIRA  och  DIXIE. Upprörda står dom och glor på mig. Men strax känner dom igen mig, och kommer nyfiket fram och hälsar.
 
Jag fick hjälp av min hyresvärd. Bonden, där jag har hästarna och hyr mitt boende. Han hjälpte mig slå ner en ny stolpe. Så jag satte jag upp hönätet, fyllde med hö.
 
När jag åkte därifrån så mumsade alla tre förnöjt.
 
INDIRA och DIXIE.
 
LAVA, vet inte att vi ska lasta henne i morgon och åka på löshoppning.
 
Men alla såg så nöjda ut när jag lämnade dom.
 
När jag kom fram till Emmas stall, så ringde Bonden: "Hörrudu, nu har dom lyckats bryta av BÄGGE stolparna!"
 
Blir DIXIE så frustrerad när hon inte kan äta så snabbt som hon vill. Att hon helt enkelt brytert ner det? Eller vad har dom för sig?
Vi fick återvända och ta bort stolpdelarna, som dom kan skada sig på,  om dom står kvar.
 
Så får jag fundera lite till,  på uppsättningen av SMHN  = SmåMaskiga HöNät.
Jag tycker att det är en JÄTTEBRA uppfinning. DIXIE verkar vara av en annan åsikt.

Kommentarer
Postat av: Tette

Jag har satt dem mellan två träd... Tror man behöver ha jättetjocka stolp om de ska hålla :) särskilt för starka orädda quartrar ;) men annars är de jättebra och minskar spiller betydligt (men jag har klippt hål i mina så de ska få ut mer
Då jag ju vill att Molly å tjabo ska få ha fri tillgång inte begränsad fri tillgång ;) )

Svar: HEJ TETTE! Ja träd, vore bra. Men i min hage finns inga. Stolparna håller för de 7 halvbloden. Men inte för en Quarter, verkar det som.
Ingrid Carlsson

2012-11-11 @ 10:01:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0