HOPPKURS

 
 
 
VIZZLA och RICCARDO IV var på hoppkurs för Jörgen Larsson, nu ikväll. Dom gjorde övningarna lätt och fint.
Väl förberedda för svårigheterna.
 
Själv var jag stalldräng. Mockade, fodrade och körde en häst till ridhuset.
Sen fick jag åka hem med den som var klar. För att fortsätta jobba. Så jag fick inte se mycket av kursen.
Men Ylva kom hem efteråt. Jättenöjd, med bägge två.
 
Belöningen, för mig, kom senare. När jag red VIENNA. Vilken häst!
Hon är så himla trevlig att rida.
 
Man blir glad hela kvällen, efter ett pass i ridhuset. Vi tränade öppna, sluta och halt med eftergift.
Plötsligt fungerar det!
 
Hon bär sig själv. Ser inte spöken överallt och blir hög som en giraff.
Jodå, visst försökte hon hetsa upp sig och bli så där hög igen.
 
Mn jag hade snappat upp på Ylvas ridlektioner. "Stäng dörren" och ge henne en annan öppning.
Så jag höll emot och drev henne in i handen. När hon blev hög och studsig att sitta på.
 
Då hände det!
Hon mjuknade hela hon, och blev jättefin att sitta på.
 
Sen övade vi galoppfattningar från skritt och att rulla på i galopp, med fortsatt eftergift.
Det gick riktigt bra.
 
Det är jag, som har svårt för den övningen. När jag red på ridskolan senast. Så fick jag till jättefina fattningar. Men kunde inte sitta kvar och bara rulla på. Då blev det slängtrav.
Men ikväll gick det riktigt bra. HEJA TINKA!
 
Här kommer en bild på INDIRA och hennes mamma DIXIE.
 

Kommentarer
Postat av: Ylva

Bra jobbat mamma! =)

2012-10-31 @ 02:23:49
URL: http://ylva87.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0