SÅ DET KAN GÅ........

Just nu står min bil med hästtransport inlåst  på återvinningen i Sjöbo.
Vi hade varit där och slängt skräp på dagen.
 
Jag parkerade utmed en väg. För vi skulle åka med Ylvas bil till Flyinge. Tänk vad jag blev PAFF, när den var inlåst bakom en bom nu ikväll! 
 
 Ylva skjutsade hem mig. Så får jag gå dit i morgon vid 10.00, så låser dom upp åt mig. TACK FÖR DET!
 
Jag som hade planerat så mycket för i morgon. Jag skulle morgonfodra och släppa ut hästarna, mocka, rida Vienna och börja jobba kl 12.00. Det blir aldrig som man planerar. Det är ett som är säkert!  
Nu måste Emma ställa upp och göra stallet istället för mig.
 
Mockning och jobb, blir det som hinns med.
-----------------------------------------------------------------------------------------
 
Men idag var en aktiv dag.
Vi hann banka mer de flesta stolparna runt vinterhagen. Vi rev en del av sommarhagen.
 
Snart ska våra åringar få en fin vinterhage. Med halmad utebox. Det ska bli så skönt att få rå om några av hästarna själv igen. Jag ska flytta till den gården där dom ska vara i vinter.
 
Men det är väldigt tröttsamt och jobbigt att flytta varannan månad.
 
Jo, idag hann vi åka till Flyinge också för att se 5-åringarnas final. Vilka fina hästar!
MARCUS WESTERGREN vann finalen. GRATTIS!
 
Kl 19.00 började AUKTIONEN,  av utvalda hoppstammade 3-åringar. Det var festligt, fullsatt och spännande.
Den första hästen, ett litet sto på 158 cm i mkh. auktionerades bort för över 200000!
Sen gick det trögt med budgivningen. Jag tror 4, blev inte alls sålda.
Efter 11 hästar var vi tvugna att åka hem.
Men spännande, och  VÄLDIGT LÄRORIKT, var det.

Kommentarer
Postat av: Sabina Larsson

Otur med bilen där Tinka. Men det är lätt hänt.

Men visst går det bra för er! Du har flyttat till skåne :-), ni har 7 (tror jag) JÄTTE fina hästar! Och dem gör framsteg hela tiden.

Titta på Vienna. För ett tag sen sprang hon i hagen med sin bebis och nu tävlar hon 1.25 i hoppning med Ylva!

Ni kvalade två unghästar men tog er inte riktigt ändå till finalen. Men vizzla fick SUPERbra betyg i hoppningen!!! Hur bra är inte det då???

Visst ibland är det lite stolpe ut. Men är det inte så man säger när man jobbar med hästar: "ett steg framåt, och två steg bakåt"
Så är det iallafall med mina. Fast där går mest baklänges hela tiden tycker jag! ;-)

Men ni är så fruktansvärt duktiga, både du och Ylva. Så nöt bara på så kommer snart dem STORA framgångarna också!!

Kram till er båda!

Svar: Tack Sabina! Dina uppmuntrande ord värmer, ska du veta. Hoppas du också får skörda lite för allt slit du lägger ner. Kram Tinka.
Ingrid Carlsson

2012-10-08 @ 13:38:58
URL: http://sabina.xn--hststudio-v2a.se/
Postat av: Tina Wagås

Ha Ha Ha Tinka! Jag kan riktigt se dig stå där med bilen inlåst. Det löste sig hoppas jag.
Vilket intensivt och härligt L I V du lever, starkt jobbat!
1000 kramar Tina

2012-10-10 @ 10:25:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0