VILKEN HÄRLIG RIDTUR!

I går tog vi transporten med LATINO och VIENNA i,  till skogen för att kunna rida ut.
 
Först körde jag fast, hm. Jag blir lite lätt hysterisk när transporten står på tvärs över en väg, där jag trodde jag kunde vända. INTE!  Det var en hög gräskant presis bakom, och en mjukare grässlänt precis framför bilen. Hur jag kom därifrån fattar jag inte.
 
Men med YLVAS lugna inverkan lyckades vi tråckla oss och ekipaget i rätt riktning. PHU!

Nu till ridningen. Det var väl det minsta problemet.
Just som vi sadlade kom REGNET!
 
Det fortsatte ihärdigt att hälla ner över oss. Men hästarna gick fantastiskt fint!
VIENNA först, spänd som en fiolsträng. Rädd för varje sten och vindfälle hon ser.
LATINO efter. Ylva säger: "Det är tur att vi har den trygga Vienna med oss"
TRYGG? Hm, jag håller inte riktigt med. Men bra gick det.
 
Vi provade t.o.m. att gloppera. Första galoppen med LATINO!
Det blev 2 x vänster galopp. Men vi får vara nöjda ändå.
Sen hittade vi en härlig stor stock att hoppa över.
Efter mycket trixande fram och tillbaka på den vägen. Så HOPPADE Latino över stocken 3 ggr.
HÄRLIGT!
 
Där skulle vi ha vänt tillbaka till transporten. Men istället provade vi en annan väg, och en till och en till......
Vi travade framåt i friskt tempo. Men var var vi??????

Vi var VILSE!  Vi fick rida i 2 timmar. Skritta 6 km utmed en asfaltsväg. Så blev LATINO trafik-tränad också.  
 
Till sist  hittade vi transporten igen. Jag tror vi blev lika glada alla 4. Vi frös så vi knappt kunde knäppa upp spännena på tränsen  Lastrningen gick som en dans. Så kom vi hem och firade med smörgåstårta att LATINO sköter sig så bra. HURRA!
 
Efter förra utflykten. Det gick lika bra idag.

Kommentarer
Postat av: Ylva

Jag tycker det är tur att du och Vienna trivs bra ihop så ni kan hjälpa mig fram med unghästarna ;-) du är modig, mamma! <3

Svar: TACK YLVA! Det värmer ska du veta. Nu är din klippmasin inlämnad på Rytteriet för rengöring. Kram!
Ingrid Carlsson

2012-10-11 @ 02:25:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0