1 - ÅRINGARNA I SKURUP.

I går åkte Annika och jag till Skurup och tränade åringarna.
Dom skötte sig riktigt bra.
 
Men det var lite stök innan dom accepterade mina påhitt. Vi borstade, kratsade hovarna. Satte på dom träns med bett, och lät dom äta kraftfoder,  med det i munnen.
 
Så långt var allt "peace of cake".
 
Sen satte jag på LAVA en skramlande tömkörningsgjord. Inga problem. Men när jag spände gjorden testade hon att HUGGA mig i axeln!
 
Det prövade hon bara en gång. "Man måste ju testa?"
 
Sen gick jag en promenad med henne. DIXIE stod kvar i hagen och gnäggade upprörd. "KOM HIT, UNGE!"
 
Då, när LAVA kände gjorden som satt åt, exploderade hon!
Två snabba. Upp i luften, slog med framhovarna.
 
Jag förbannade mig själv, som INTE hade hjälmen på, och inga handskar och bara grimskaft att hålla i.
"Dumma Tinka!"  Gör om, gör rätt!
Hon gjorde inte om det, efter första explosionen. Men man glömmer så lätt att det är unga stökiga hästar, när allt flyter på.
Den här dagen fick jag känna på att inte glömma säkerhetstänket!
 
http://youtu.be/xFiWFj6kjAI
 
När allt lugnat ner sig. Så gick INDIRA så här pass ok. Jag återkommer med bilder senare.
Nu måste jag iväg och jobba.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0