BILDER PÅ ÅRINGARNA.

 
Den 23/9 var Annika och jag hos hästarna i Skurup.
Annika tog en massa fina kort, medan jag jobbade häst. Tack för det!
 
Här är alla tre. INDIRA GANDHI, hennes mamma ROBINS DIXIE och VIVA LA DIVA.
Dom kommer galopperande i hagen när dom ser min vita bil. Det är skoj.
 
 
Vackra "LAVA", väldigt lik sin mamma VIENNA.
 
 
Hon kan se ful ut också. Här "apporterar" hon en liten pinne, att leka med.
 
Longering av LAVA, med tömkörningsgjord på. För första gången i livet.
 
 Lite uppkäftig är hon. Men en "västanfläkt" i jämförelse med INDIRA.
 
 
 
Nu är jag nöjd. Här har hon slappnat av och går att kommunicera med. Duktig häst!
________________________________________________________________
 
Dax att ta itu med nästa,  INDIRA:
 
 
 
 
 
INDIRA, hon vill inte som jag. Vi fick inga kort på när hon spände ryggen och bockade som en riktig rodeohäst.
Men stå och tjura i hörnorna ville hon. Det blev ju inte bättre av att DIXIE stod och gnäggade i hagen bredvid.
.
 
 
Men tänk vad lätt det är, om man gör jobbet i tid. Snart mjuknade hon och trampade på fint.
 
 
 
 
 
Fina INDIRA!
 
Tillbaka till hagen.
 
"Matte, ska vi göra mera?" Tycks INDIRA fråga.
Jag kommer snart tillbaka och leker lite mer med er.
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0