TÄVLINGEN I GÅR:

Ylva startade 2 x 1.20 med VIZZLA.
Hon var en riktig diva och ville inte anstränga sig det minsta. I  första klassen sa hon bara:  NEJ TACK!
Det går aldrig som på räls detta med hästhoppning.
 
I nästa klass blev YLVA riktigt arg. Så fick hon henne över alla hinder. Med 20 fel.
Men det var en verklig arbetsseger för Ylva. Nu får hon gå ner i höjd lite grann. Sen provar vi igen.
Det är dax för den stora damen att börja röra på kroppen. "Måste man anstränga sig? Då vill inte jag vara med." Verkar hon säga. 
 
Det är en attityd som inte accepteras hos en hopphäst.
--------------------------------------------------------------------
Så körde YLVA hem och bytte till VIENNA istället. Hon skulle hoppa 1,20 och DEBUTERA i 1,30.
 
 
Framhoppningen.
 
 
Framridningen.
 
Någonting hände. För jag hade inga förväntningar alls, när dom kom in på banan.
Många hoppade felfritt utan problem.
Min förhoppning var: "Bara hon sätter ordentlig gallopp i hästen."
 
Ylva kommer in och rider riktigt ordentligt. Hästen hoppar och svänger som aldrig förr.
Dom hoppade felfritt i 1,20 och kom på 11:e plats av 78 startande!
Det var den bästa ritten jag har sett dom göra tillsammans.
HEJA! HEJA!
 
Sen kom debuten i MSV klass, 1,30. Dom fortsatte på samma fina sätt. Fick en förarglig rivning.
Men så fint dom hoppade tillsammans.
Det blev 4 fel i debuten. Det måste ses som en mycket fin runda.
HEJA YLVA!

Kommentarer
Postat av: Sabina Larsson

Gud vad Ylva är duktig! Grattis till dem fina resultaten!
Jag hoppas Vizzla börjar jobba och ta i snart. Men jag tycker ni gör helt rätt i att låta henne gå i lite lägre klasser ett tag.

Ja, jag hoppas också att det löser sig hos oss också.

2013-05-02 @ 08:30:14
URL: http://sabina.xn--hststudio-v2a.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0