AKTIV DAG.

 
Först några bilder från förra tävlingsdagen  på Ystads Ridklubb. Iskalla vindar svepte in från havet.
 
Jag gillar "LATTE".
 
Jag tror att det är ömsesidigt.
 
KOLLA!  En kentaur? Eller "människohäst"?
 
 
 
 
 
 
Fina "LATTE"! Han är så positiv när vi är på tävling. En härlig häst.

Förra gången var han ju trött, och rev 2 bommar.
Hur gick det i dag då?????
 
Ylva lastade VIZZLA och LATINO för att köra till Tomelilla och tävla unghästklasser. Men VIZZLA (klant-maja!), hade slagit sig själv på baksidan av frambenet. Så där var hon lite varm.
Vi hoppades att det skulle bli bättre snabbt. Så hon kunde få starta en klass.
Men, nej då!
Det var varmt och svullet. Blev inte bättre under dagen. Så hon fick åka hem igen.
Men LATINO IV  fick starta i 2 klasser.
Han hoppade sjukt bra!
Landade i rätt galopp och fixade svåra hinder. Men lyckades peta ner en bom i varje klass. GRRRR = arg gubbe!
2 starter = 4 fel i varje klass. Kunde han inte ha petat 2 bommar i samma klass istället?
Men man får vara glad åt rundorna i alla fall. Han blir bara bättre och bättre, den där hästen.
 
Sen körde jag till Bollerup o hämtade hem VIENNA. Älskade häst. Hon gnäggade så fort jag kom in i stallet.
Vi har inte setts sen den 30:e maj!
Så fick hon komma hem till VIZZLA och klöverängarna. Hon verkade mycket nöjd med det.
 
.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0