HÄSTJOBB.

 
Sommaren är lindrig. Man slipper mocka och slita med hösilage och frusna torvbalar.
Vi njuter i fulla drag.
 
Hästarna har mått bra av sommarvilan. Jag blev så glad av att träffa pållarna igen.
Blanka, fina i formen och väldigt pigga på att sätta igång med jobbet.
 
I går longerade jag VIZZLA och LATINO. Idag fick RICKY jobba i pessoalongen.
Väldigt mjuka och fina, trampade dom på ordentligt.
 
Ylva red Ricky igår och Vizzla idag.
Alla hästarna jobbade på bra. Ricky var lite stel. Han har ju nästan vilat sedan februari!
Han startade upp igen strax innan semestern. Sen har Ulrika hjälpt oss att rida honom några gånger i Juli. Men hon har skadat knät på jobbet. Så det blev inte så mycket ridning som planerat.
Men nu sätter vi igång på allvar.
Det känns väldigt inspirerande.
 
 
LATINO IV
 
Dessutom har vi fått det glädjande beskedet att "LATTE" är färdigkvalad inför kvaliteten!
HURRA!

Han gjorde ju fina, felfria rundor i början av sommaren. Men pga strul med TDB. Så skulle dom inte räknas.
Men nu har allt blivit rätt. Han är kvalad.
 
VIENNA är dräktig på 42 dygnet. och beter sig som en skrikig hingst. Hon går på ett fint sommarbete ihop med Vizzla.
 
VIENNA och VIZZLA på betet i kvällningen.
 
 

Kommentarer
Postat av: Sabina Larsson

Hej Tinka.
Tack för svaret på min hemsida.
Jag tänkte att jag svara här på det.

Jag tycker att er plan för 2åringarna verkar mycket vettig. Det är ju viktigt att man ger dem den tid dem behöver.
När det gäller 3årstestet så är det ju likadant för Cherokee. Jag vill se hur hon utvecklas närmare testet. Bra=start, osäker/inte som jag vill = ingen start.
Men hennes inridning blir nog lite annorlunda än vad eras blir. Mest pga att jag inte kan göra så mycket själv.
Hon kommer åka iväg någon/några månader efter betet och ridas in så att hon går att sitta på. Sen får hon en längre vila under vintern innan det blir dags igen. Men hon kommer ju också att få flera små korta vilo perioder.

2013-08-02 @ 17:39:58
URL: http://sabina.xn--hststudio-v2a.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0