DAGENS JOBB M UNGHÄSTARNA.

 
 
Dom är för härliga, bägge två! Nu har dom ju lärt sig att det är roligt att vara i rundcorallen.
Idag låg det en BOM där! Det var riktigt otäckt!
Man kan inte tro att dom ska bli hopphästar. Om man hade sett dom i dag.
Men vänta ni bara. Dom kommer att tycka det här är jättekul, innan jag är klar.
 
Jag hade tänkt att dom skulle skutta lite grann. Dom har ju fin Hopp-härstamning, bägge två.
 
Men ni skulle ha sett dom. Jag trodde jag kunde sätta upp en liten 30 cm bom och driva dom runt på spåret. Så skulle dom hoppa alldeles lysande. Ha, ha!
 
Jag började med LAVA. Hon fixade det INTE. Jag fick ta bort bommen, och driva henne mellan hinderstöden. Det räckte som utmaning för henne.
Jag lade bommen innanför, Bit för bit sköt jag sen in den mellan hinderstöden. Samtidigt som jag drev henne runt på spåret. Så  plötsligt hade hon löst uppgiften, att skutta över en bom på marken.
Det fick räcka så för idag.
 
Jag berömde henne när hon skuttade över i bägge varven. Emellanåt fick hon komma fram till mig och få "kli i pälsen". Det uppskattas mycket.
---------------------------------------------------------------------------------------------
 
Sen var det INDIRAS tur. Nu hade jag lärt mig, att börja lite lugnare.
Så hon löste uppgiften på samma sätt. Till sist skuttade hon över och fick beröm och "kli i pälsen"
Ut på spåret igen och samma sak i andra varvet.
 
Det är dom små framstegen man gör. Som tar oss stora kliv framåt. Dom är så roliga att jobba med.
Jag ser fram emot en ljus vår.
 
 

Kommentarer
Postat av: Tette

Man kan nästan tro att Molly är mer hopphäst ;) hon älskar bommar och har gjort sedan dag 1 :D
Kul att se hur det går för er <3
Kram

2013-03-31 @ 12:05:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0