INVIGNINGEN!

Nu har jag invigit rundcorallen. Den höll!

Måtten var bra. Underlaget ganska halt. Dom halkade ibland. Men grunden hos unghästarna finns där.
Det var det viktiga.
 
Jag började med INDIRA.
 
Hon skötta sig bra. Vilka bakutsparkar hon kan göra. Oj, oj, oj.
"Polischefen" DIXIE stod förstås i hagen och ropade på sin unge, gnägg, gnägg.
 
INDIRA scannade av överdelen på Corallen. "Om man kunde hoppa?"  Men valde att stanna kvar hos mig.
Det känns bra.
 
Foto: Annika Carlsson.
En bild från i somras. När unghästarna var i Skurup.
 
LAVA är mycket mildare än sin "syster". Hon var bara "så med" när jag tog ut henne ur hagen. Hon letade inte efter flyktvägar. Samarbetade bra. Men ville inte springa runt i den där löjliga corallen. "Jag är ju med dig helt och hållet. Vad vill du mera?"  Verkade hon säga. Dags att gå  vidare då.
 
Det här känns bra. Idag hörde jag första lärkan. Är våren här?
 

Kommentarer
Postat av: Linda Åström

Vilken fin bild på dig och hästen:)

Svar: Tack Linda! Jag älskar den hästen. Hon är fräck, tuff och känslig i en fin blandning..
Ingrid Carlsson

2013-03-10 @ 10:42:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0