UNGHÄSTARNA.

Vilken skillnad på väder. Visserligen var det - 14 grader i natt.
Men här står hästarna och mumsar hö i morgonsolen.
Det blev t.o.m. plusgrader på dagen.
 
LAVA, DIXIE, skymd och INDIRA.
 
Här säger DIXIE att LAVA är för nära hennes mat.
Hon har ett jäkla matförsvar den där DIXIE.
Men hon lär "ungarna" att vara hövliga.
------------------------------------------------------------------------------------------
 
Idag var det "skola" igen. Vi tränar på, en period nu. I den fina rundcorallen, jag har fått.
Där har dom löslongerats. Igår med tömkörningsgjorden.
 
Idag var det dax för sadeln. Dom har varit sadlade, förra våren. Men aldrig gått med sadel på ryggen och sadelgjorden åtdragen. Men det gick jättebra idag.
 
LAVA skötte sig utmärkt. Men hon är samtidigt lite skygg och känslig. Man får ta det lugnt med henne. Hon skötte sig alldeles exemplariskt.
 
Sen tog vi INDIRA. Hon hoppade och durkade lite. Skönt att man inte sitter på då.
Hennes stigbyglar gled ner och slog lite i sidorna. Men det bekom henne inte. Så jag höll henne i grimman och YLVA hängde på hennes rygg. Kul och spännande, verkade hon tycka att det var.
 
INDIRA är så positiv till allt man hittar på. Hänger vid grinden och försöker smita med när man hämtar LAVA.
"Jag vill, jag vill!"  Tycks hon säga. En bra attityd.
 
En riktig toppendag idag. Med hästjobb från morgon till kväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0