AKTIV DAG.

Idag på morgonen körde jag VIENNA och DIXIE till en ny lösdrift. Där stod dom för 2 år sedan, med sina föl, Lava och Indira. Oj, vad glada dom blev. Dom hoppade och skuttade. Galopperade bort till "sin korkek" och kände verkligen igen sig. Ihopsläppet med en 21 årig Quarter märr och hennes tre döttrar gick jättebra. Skönt när hästarna går ihop utan problem. Nu vet jag att dom har det jättebra och jag får mer tid till dom 3 som bor hos EMMA. Så jag åkte till stallet för att mocka och rida på VIZZLA. Vi tränade i ridhuset. Bomjobb, volter, galoppfattningar och övergångar. Hon var som alltid, rar och inställd på samarbete. Men just ARBETE är väl inte hennes passion. Hon gör jobbet, utan att anstränga sig. Då blir det ingen "workout". Jag längtade efter både spö och sporrar för att kunna driva på....... Men hon kanske inte är tillräckligt stark ännu? Hon är ju så ambitiös. Så hon gör nog så gott hon kan. Men jag vill alltid mera.......
LAVA och INDIRA. Det var verkligen urtrist väder idag. Men jag tog in varje unghäst, en och en, i stallet och band upp dom på gången. Det är nytt för dom. Borstade lite och gick sen till ridhuset så dom fick bekanta sig med det. Dom var spända och nyfikna. Dom fick följa med mig över bommar på marken. Snart ska jag jobba lite mer med dom. Om 6 mån. ska dom visas på 3 ås test, ridna. .

Kommentarer
Postat av: Sabina Larsson

Hej Tinka!
Vad roligt att du rider mer och mer! :-)
Det ska bli så spännande att få se hur era småttingar utvecklas!
Jag följer er med spänning!!

Kram// Sabina


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0