IDAG RED JAG.

Vi är många som vill rida VIZZLA nu. Emma hjälper oss med hoppträning och tävling. Marie rider ut, jag tränar dressyr/ Western och Ylva vill också rida.

Så motion får hon. Det är bra.

Jag är så glad för att YLVA är så återställd att hon kan hoppa igen.
Igår gymnastikhoppade hon VIZZLA, medan Emma tränade sin "Sparky". Ylva sa att hon känns starkare nu. Det var roligt att höra.

Idag red jag. Vi tränade på galoppfattningar och att minska travvolterna i bägge varven.
Sen försökte jag få henne att bära sig i galoppökningar. Det var svårt. Hon har liksom inget "register" i galoppen. Hon är väl inte tillräckligt stark ännu?
Jag ville att hon skulle samla sig över sina bakben och bära uppåt i galoppen. Det kunde hon knappt. Hon blev hård i munnen och mjuknade inte, men kortade sig. Så ville jag känna att hon kunde skjuta iväg i en ökning som verkligen kom bakifrån.
Några steg fick jag känna på det. Men sen blev hon bara lång istället. Ja, där har jag något att jobba vidare på. Det är så roligt att rida! Efteråt följde hon efter mig lös i ridhuset. Som en trogen hund. Det ska vara ett tecken på att ridningen var bra för både häst och ryttare, sägs det. Sen tömkörde jag bägge unghästarna. Dom jobbade på bra. .

Kommentarer
Postat av: Helen Smedberg

Vad kul att du börjat blogga om hästarna igen det är så intressant att läsa :)

2013-11-22 @ 21:02:51
URL: http://www.canilvargtassen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0