JAG JOBBAR PÅ........

Igår red jag ett ordentligt pass på ridbanan. Vi jobbade med cavaletti och upphöjda bommar. Travbommar och galoppjobb.
 
VIZZLA var bara positiv och kämpade på. Ibland blev hon väldigt stark i munnen. Men jag tror att det kommer när hon inte är stark nog i kroppen?
För när hon orkar bära sig, så är hon så mjuk och fin så. Det är när hon blir framtung och "älgar på" som hon blir stark i munnen.
 
En gång snubblade hon rejält i cavalettiserien. Då bad jag henne hålla ordning på benen och bära sig själv. Sen gick det riktigt bra.
 
Så här trött och nöjd såg hon ut efteråt.
 
Idag tog vi en lång uteritt, utan så mycket krav. I morgon tar vi ett lättare pass. För på torsdag ska jag få rida lektion för LIZETTE. Det ska bli så himla kul.
 
----------------------------------------------------------------
 
Anita Hernod mötte upp mig vid ridhuset i Vollsjö. För att hjälpa mig med löshoppningen av 3-åringarna.
 
Tyvärr kan jag inte lägga upp filmerna i bloggen. Dom finns på min FB sida.
 
Idag hoppade INDIRA helt strålande. Sist var LAVA bäst. Idag var hon lite matt. Men hoppade ändå riktigt fint.
Sist var Indira väldigt upprörd över att stå ensam i transporten. Idag var hon lugn. Istället levde Lava rövare när hon blev ensam.
 
Tänk, vad mycket unghästar måste lära sig. Innan det blir lätthanterliga hästar av vildarna.
Men vi är verkligen på G nu. Lättlastade, skodda utan problem. Orädda vid ridning.
Nu känns det verkligen som att dom börjar bli ridhästar.  Härligt!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0