SPÄNNANDE BESÖK.

Den 21/4  fick jag väldigt fint besök. Det var Varmblodsklubben Malmöhus som ordnade:
 
AvelsRally Annandag Påsk med Jan-Ove Olsson  Varmblodsklubben Malmöhus anordnar rådgivning den 21/4 för dig som går i betäckningstankar och vill veta mer om:  Härstamningen; vad säger den? Exteriöra utlåtanden ...
 
Det kom 3 st. från klubben för att titta på VIZZLA, LAVA och INDIRA. Det var så spännande att få visa upp våra tre egen uppfödda ston. Att få diskutera dem, och mina avelsfunderingar med riktiga proffs. 
 
Det var en riktig toppendag.
Rekommendationen jag fick var att betäcka INDIRA!!!!!!!  Min Quarterkorsning!
Ge henne 1 föl,  för att se om mina idéer stämde. Om hon kan lämna en bättre typ på sin avkomma. En något mer högställd häst. Så hade hon visst något att ge till SWB-aveln.
Det var en glad överraskning.
 
Dom betonade verkligen att jag hade hästar med mycket gott lynne. Det var så roligt att få lite beröm, för det arbete man har lagt ner.
 
Sen, om jag väljer att betäcka eller inte. Det är en senare fråga. Men jag ska i alla fall kontakta ASKÖ STUTERI (som äger BRAVOUR, INDIRAS pappa). För att diskutera vad som kunde vara lämpligt att använda.....
Dom kommer förstås att rekommendera CONTANT Q, deras egen hingst. Men jag söker en säker förärvare av typ, hopp och GÅNG. Därför är jag inne på CAMARO M, eller NINTENDER?
 
Jan-Ove höll med om att jag var inne på rätt spår. Det var väldigt kul att få lite bekräftelse på alla tankar jag har.
 
.

Kommentarer
Postat av: Sabina Larsson

Men gud vad kul Tinka!! Nu blev jag riktigt riktigt glad för din skull!!

Jag tror också du är inne på rätt spår med din avel!

Och som vanligt så följer jag allt ni gör med spänning!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0