VIZZLA.

I går tränade vi galopp på ängen. Det blev ett kort intensivt pass.
 
Idag tränade vi dressyr på ridbanan. Volter runt hindren. Skänkelvikning, sluta och galoppfattningar.
Hon var positiv och lyhörd. Fina hästen.
 
Men från galopp till avsaktning, skritt och halt blev hon tung i bettet och ville hänga framåt. Då ryggade jag upp henne några steg.
Jag vill så gärna träna för någon. Eller rida i grupp med instruktör.
Checka av hur vi utvecklas tillsammans.
 
Det är så ensamt att försöka utbilda hästen och inte veta om man är på rätt väg?
 
Jag har ingen bild på mig och Vizzla. Eftersom jag oftast fotar när andra  rider henne. Men den här bilden har jag tagit i sadeln i alla fall.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0