I DAG.....

Först körde jag VIZZLA till min tränare Marie Bjernick. Då började hon med att tömköra henne. Oj, vad det var nyttigt !
Det här är en bild från våren 2010 när VIZZLA var 2 år, och YLVA satt på henne för första gången. Då tömkördes hon ganska mycket. Sen har det blivit lite sporadiskt med tömkörningen. Men idag fick hon lära sig att flytta sina bakben ordentligt. Hon blev härligt lösgjord. Sen fick jag sitta upp och känna på skänkelvikningar. Vilken känsla! En helt ny häst. Inte lång som ett tåg. Utan byggd i uppförsbacke. Med bakbenen under sig!! Det var härligt!
Sen åkte jag hem och lastade INDIRA och LAVA istället. Vi skulle åka till YLVA, så hon kunde rida dom. Det gick jättebra. På INDIRA blev det till och med lite galopp! För första gången.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0