IDAG.

Idag har jag kört VIENNA till ett stall i Svedala. Där ska hon föla om ca 2 mån.
 
Hon sprang på transporten. Snacka om lättlastad häst. Men hon var väl pigg på miljöombyte. Hon har stått i boxen sedan nyårsaftonen. Då hon hade hovbölder i båda bakhovarna. Det är ganska ok nu.
 
Hoppas allt går bra med fölningen. Nu kan jag bara hålla tummarna för henne. Fina VIENNA!
--------------------------
 
Sen åkte Ylva och jag till hennes stall och longerade  RICCARDO och LATINO. Dom skötte sig jättebra.
-----------------
 
Sen till Emmas stall och borstade leran av unghästarna. Lastade dom och åkte till löshoppning.  Oj, vad dom hoppade fint! Med gott självförtroende. Härligt att se. Träningen har gjort dom positiva till hoppning.

Kommentarer
Postat av: Sabina Larsson

Hej Tinka!
Förlåt för att jag varit så dålig på att kommentera på sista tiden. Ska verkligen försöka bli bättre på det.

Jag håller verkligen tumm,arna för att Viennas fölning går bra och att det blir ett friskt litet föl. (Även om det inte är ert. :-)
Kommer ni att betäcka henne själv i år??

Och det är så kul att läsa hur bra det går för er. Speciellt med unghästarna, Lava & Indira.

Men roligast är nog att du kommit igång och rider så mycket som du gör nu! Det är verkligen jättekul! Kämpa på bara. Du är så duktig.
(Å vad jag önskar att jag också bodde i skåne så jag kunde komma och hälsa på er. Både dig och Ylva.)

Stor kram till er alla!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0