UTERITT.

 
Jag är så stolt. Idag red ylva och jag ut på VIZZLA och INDIRA.  Första uteritten sedan maj 2014 för INDIRA.
 
Jag tycker Ylva är väldigt modig som vågar rida ut på henne så där.
 
Jag tog täten med Vizzla. Men Indira gick som en banan. Haltade av gruset under sulorna, snubblade och  var väldigt obalanserad först. Men snart tog hon täten och travade friskt vägen framåt. Ju längre hon gick desto bättre gick det. Men vi nöjde oss med en liten tur.
När vi kom tillbaka till stallet. Flankandades hon ordentligt och  var riktigt svettig.
 
Man glömmer lätt hur svag hon är. Nu har vi jobbat henne en månad sedan hon fick komma ut ur sjukhagen . Det går framåt, men man får ta det lugnt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0