SÅ ROLIGT.

Allt med hästarna är så kul just. Beror det på att jag älskar unghästar och deras snabba framsteg?  Eller på den berusande vackra hösten som jag njuter av?
Jag vet inte. Men det är så roligt.
 
Igår red Ylva och jag ut och galopperade över fälten. Det är den bästa drog som finns. Så härligt!
 
 
Jag red också INDIRA ute på gräsbanan. Vi jobbar med stora serpentiner. Eftersom hon knappast är styrbar så är det svåra övningar för henne. Men vi kämpar på tillsammans.
 
 
 
Till sist red Ylva på PIPPI i ridhuset. Det går framåt. Hon hugger lite i bettet när hon inte är i balans. Men det blir allt bättre. Hon är mer styrbar och framåt än Indira. Men samtidigt är Indira stadigare och mer stabil.
 
Det är så spännande med unghästar..
 
I torsdags hade vi ju hoppträning för Wei i Björka ridhus. Det var absolut den bästa hoppningen på länge. Bägge hästarna känns starka och atletiska. Väl förberedda inför helgens tävling i Karlshamn. Lycka till!
 
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0