ELLIOT PÅ BETET. + 2 bilder på Vizzla.

Idag var det dax att hälsa på hingstarna igen. Nu var dom bara 7 ????? Vart hade hovslagarens fux tagit vägen?
Senare fick jag veta att han stod på boxvila hemma hos "hovis". För han hade BRYTIT hovbenet. Han är gipsad och blir förhoppningsvis bra igen. Men fy så snabbt ett hästliv kan gå åt skogen. Dom är så känsliga djur.
Elliot var mycket trött och bromsbiten. Han hade 4 fästingar på sig, stackarn. Dom tog jag förstås bort.
Jag har inte sett honom på en månad.
Han var så kelig och vill helst följa med mig hem. Gunilla, min granne, följde med för att hälsa på Elliot.




Vizzla får komma in i stallet varje dag för att äta lite kraftfoder.
Såhär glad blir hon när hon kommer tillbaka till Dixie i hagen.
Då drar hon en repa runt, runt i galopp. Det är bra för bakmusklerna.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0