ELLIOT PÅ BETET.

I går kväll åkte jag till hingstbetet för att titta till Elliot. Inga hästar syntes i hagen. Det började skymma och dimman svepte in över ängarna. Jag ropade på honom, jag gick allra längst bort i hagen och lyssnade efter hästarna.
Ingen skymt, inte ett ljud. Helt uppslukad av dimman stod jag där och undrade........
Då prasslade det i gräset det lät som tre älgar på flykt......
Dom hade förstås sett mig hela tiden. Dom kastade sig iväg, trodde väl att jag var en björn som skulle äta upp dom.
Då ropade jag igen, och ut ur dimman kom 6 stycken hästar emot mig.
Det var en häftig upplevelse.
Alla mådde bra och verkade nöjda med tillvaron.

Idag ska Vienna deltaga på hoppning igen. Jag väntar på att Ylva ska ringa. Jag hoppas hon kommer felfritt runt banan.
Det är bara miljö-träning ännu för den unga hästen. Men det är spännande ändå.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0