VIZZLA - TRÄNING.

Vizzla hade börjat krångla med sina fötter. Jag fick inte lyfta och Hovslagaren fick inget alls!
Så jag åkte iväg till min "mentor",  Kicki. Tänk, vilket fantastiskt stöd hon har varit för mig och mina hästar i över 12 år nu.
TACK Kicki ! För ännu en lärorik helg hemma hos dig.
Jag åkte dit med min "problem-häst"  Vizzla. Och kom hem med min fantastiska unghäst.
Hon är så lyhörd och duktig. Det var väl inga problem att "lyfta tassarna"??????
Bara jag lär mig vara lugn och tydlig. Inte en uppfostrande, sträng och skrämmande matte.
Stackars Vizzla........
Här kommer lite bilder, när hon var ute i hagen och gnäggade åt Kickis nya fölunge. Ett underbart Appaloosa-föl.
En liten prinsessa. Som tyvärr inte kom med på bild.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0